5 tips voor een efficiënte sms-communicatie

5 tips voor een efficiënte sms-communicatie

5 tips voor een efficiënte sms-communicatie 150 150 a.doclot

Uit studies blijkt dat maar liefst 98% van de sms-berichten worden gelezen1, en zelfs 90% in de eerste drie minuten na ontvangst2. Zorg dat hun impact maximaal is met de volgende tips:

1. Zend geen anonieme berichten

Ontvangers beschouwen anonieme berichten van een algemeen verkort nummer als spam. Met Enterprise Messaging zien ontvangers een uniek telefoonnummer van u, zodat ze weten dat het bericht van u komt.

2. Houd uw berichten kort maar krachtig

Korte berichten hebben het meeste impact. Ideaal is uw bericht niet langer dan 160 tekens.

3. Segmenteer en personaliseer

Stuur aangepaste berichten naar specifieke doelgroepen. Zorg voor een persoonlijke toets door de ontvanger in uw bericht met zijn naam aan te spreken.

4. Eindig met een call-to-action

Spoor de ontvangers van uw bericht aan om iets met uw boodschap te doen. Met Enterprise Messaging kan de ontvanger op de sms reageren. Neem een url in het bericht op die naar een landingspagina leidt.

5. Stuur op het juiste moment

Sms-berichten hebben het meeste impact als u ze tussen 10 en 20 uur verstuurt. Zo vermijdt u dat het tijdstip van uw bericht de ontvanger irriteert.

1 Bron: Techipedia
2 Bron: Conversational Advertising

Préférences

Quand vous visitez un site, certaines informations sont gardées en mémoire par votre navigateur sous forme de cookies. Vous pouvez changer ici vos préférences. Il se pourrait que bloquer ces cookies ait un impact sur votre expérience utilisateur et sur les services que nous offrons.

Cliquez ou désactiver les contenue personnalisé.

Cliquez pour activer ou désactiver le tracking vers Google Analytics.

Cliquez pour activer ou désactiver Google Fonts.

Cliquez pour activer ou désactiver Google Maps.

Cliquez pour activer ou désactiver les vidéos incorporées.

 
 
 
En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l’utilisation des cookies permettant le partage de votre expérience, ainsi que le bon fonctionnement et la mesure d’audience de notre site internet.
Ga naar de inhoud